İlk Röportajım " Azimle Ve İnatla Doğan Müthiş Girişimcilik Öyküsü"

Merhaba
Pembe Kariyer aranızda belki duymayanlarınız vardır.O yüzden ilk başta ondan bahsetmek istiyorum. Pembe Kariyer Kadın girişimcilere,ev hanımlarına ,evde çalışanlara,eleman arayanlara kolaylık sağlayan sosyal bir platform.Daha çok kadının sesi diyebilirim.Ben ege bölgesi gönüllü temsilcilerindenim.Eğer ilan bırakmak,sesinizi duyurmak,pembe kariyer ile iş ortaklığı yapmak isterseniz fatma.avunduk@pembekariyer.com dan bana ulaşabilirsiniz.

Gelelim röportajımıza.Denizli'nin çalışkan girişimcilerinden biri olan Zeliha Alakuş ile gerçekleştirdiğim eğlenceli röportajımızdan kesitler.

* Kısaca kendinizde bahseder misiniz?
Ben 18 yıllık ev hanımlığı yaptım.18 yıllık ev hanımlığı yaparken de kocam getirsin ben yerim demedim. Tüketmekten ziyade yerine üretmeye tercih ettim. Eşim memurdu ve kirada oturuyorduk. Ev ekonomisine  destek olmak için 11 yıl evde çocuk baktım,  bunun yanında iğne oyası yapıp sattım.4 tane manevi çocuğum var. Hatta hiç unutmam en son baktığım çocuğun annesi bana bulaşık makinesi hediye etmişti.2 tane de öz evladım var, biri kız biri oğlan.
* İş yaşamınızda yaşınızdan, eğitiminizden dolayı olumsuz cevaplar almışsınız. Lakin siz hiç pes etmeden başarıya doğru yol almışsınız. Başarı da ki sırrınız nedir ve neler yaşadınız o dönemlerde?
Çocuk bakma parası yetmez oldu sonra kızımın rahatsızlığı çıktı meydana. Ondan sonra ben çalışma hayatıma başladım. Dışarıda çalışma hayatı ile evde çalışma hayatı bir olmuyor. Başka işler baktım.Tedavi gördüğüm bir Fizik Tedavi merkezinde çalışanların ısrarı sonucu oraya iş başvurusu yaptım. Benden genç olan patron; başımda tülbent, üzerimde eşofman, 90 kilo olan ve 35 yaşında bir kadın olarak beni karşısında görünce “abla bu iş olmaz” dedi.” Niye? Beni tanıyor musun? Benimde ağzım dilim var. Bana para vermeyin bana iş verin. Eğer ben yapamazsam kendim çeker giderim” dedim. Önüme ezberlemem gereken dosya verdi ve işe başladım. Seminer tarzı bir işti ve güzeldi.6 ay içerisinde şube sorumlusu ardından şube müdürü en son 17 şubeye bakan eğitim sorumlusu oldum.Kızımın rahatsızlığı artınca işi bırakmak zorunda kaldım.1 sene içerisinde yine sıkıntılar çektik .Kızımın rahatsızlığından dolayı evi sattık. Tekrar iş bakıyordum ama yaşımdan dolayı başvurumu geri çeviriyorlardı. Onlarda haklıydı ilkokul mezunuyum, tecrübem yok.Tabi bendeki hırsı görmüyorlardı. DTO’da Boğaziçi Üniversitesi’nin hazırladığı, Turizm Elçiliği Sertifikası kursuna başladım. Girişimcilik kursu aldım projem onaylanmıştı. Tabi bu arada baya sıkıntılar çektim ekonomi açıdan. İş yerimi açtım, bir kaç açılış ve konser yaptım.Alakuş Organizasyon iş yerimizi açtık.
* Özdemir Düğün Salonu işletme serüveniniz nasıl başladı?
Organizasyon işi çok zahmetliydi.Herkesin ayağına gidiyorsun.Maddi anlamda çok sıkıntılıydım. O sıralarda bir simitçi arkadaş, Özdemir Düğün Salonu kiralık olduğunu söyledi. Benim oraya gitmemi istedi. Önce ben düğün salonu işletemeyeceğimi belirttim o da bana yapabileceğimi söyleyerek buranın sahibi ile görüştürdü. Tahmin ettiğim gibi işletmenin sahibi bu işi yapamayacağımı  söyledi.Bir yandan da gücüme gitti ve ağladım.İnat ettim yapabileceğimi ispat edecektim. Kirasını verdim henüz belediyeden devir işlemi olmadı.Kendi işimi bıraktım, buraya devam ettim.Benden önce ilk yılda 6 düğün almışlar, benden itibaren yılda 32 düğüne çıktı. Her bir sene bu sayı attı çok şükür.Düğün salonumuzu da büyüttük.
* Özdemir Düğün Salonu İşletmecisi olarak düğünden ziyade işverenleri ve iş arayanları bir araya getiren kadın matinesi etkinleri düzenliyorsunuz. Bu etkinlikleri düzenleme fikri nereden doğdu?
Kendi ayakları üzerinde durabilen birçok bayan var ama bunlar sesini duyuramadığı gibi bir stres içerisinde oluyorlar. Bende düşük miktarda maliyetini çıkartacak kadar bir bilet satışı yapıp işveren ve iş arayan kadınlarımızı buluşturmak istedim.Kendi kendine oluşan bir düşünce ve buraya geldiğimde de bu düşünce aklımda vardı. Düğün salonunda kışın oluşan boşluğu bu fikir ile doldurdum.Hem reklam tarzı bir şey olsun hem de bayanları buluşturayım.İlk başta kendi çevremle başladım.İş verenler kendi işlerini tanıtmış oluyorlar bir yandan da  gelen misafirler yeni yerler keşfetmiş oluyor ihtiyaçları ile ilgili.Bu işletmelerin bir kaçı güzellik merkezi,kuaför,hamam ve fizik tedavi merkezleri vs.eğlenceye gelen kadınlarımıza yerlerinde ücretsiz hizmet veriyorlar. Ayrıca evde  çalışan kadınlarımızda kendilerine müşteri bulmuş oluyorlar.Bunun sürekli her ay yapılmasını istiyorum, onun içinde çevrede ki kadınlarımızın destek olmasını, katılmalarını istiyorum ki; katılım bileti 10 TL ve fazla bir rakam değil.Zaten maliyetin çoğunu kendim veriyorum amaç yardımlaşma olsun. Çokta güzel bir proje ve devam etmeli.
* Özdemir Düğün Salonun Hedefleri nedir?
Burası ile 2011 Mayıs ayında tanışmıştım. Geldiğimde burası çok kötü durumdaydı.Elimde 6 düğünle yılı bitirmiş olan bir düğün salonu var. Her taraf perişandı ama içinde çok güzel hayaller kurduğumdan dolayı bunları gözüm görmüyor. Gece vakitlere kadar çalışıp düzenlemesini yapıp açılışını yaptık. Güzel başlamamızın sebebi ekibin iyi ve disiplinli olmasıydı. Disiplin varsa başarı vardır.Disiplinden ziyade güler yüzlü, hizmet vermeyi seven bir ekibim var. Ben müzisyenim, garsonum, kuaförüm sonra fotoğrafçıyım. Hepsi ekip olarak çok iyiler.Buraya başladığımda dıışardan fotoğrafçılar geliyordu, gelinler kuaföre gidiyorlardı. Gelinlerle konuştuğumda kuaförüdür ,fotoğrafçısıdır  gibi konularda stres yaşadıklarını söylüyorlardı. Burada bir kuaförle tanıştım.O  zamanlar oda yeni açmış iş yerini.Ben kendisini destekleyeceğimizi söyledim onunda bizi desteklemesini rica ettim.Birbirimizi desteklerken ne fotoğrafçıyla ne de kuaförle hiç parayla çalışmadık.Bir çok düğün salonu bu durumda parayla çalışır. Aksine ben de tamamen destekleme amaçlı çalıştım. Böyle olunca ekip daha iyi çalışıyor.İnan bazı düğünlerimde sırf onlar kazansın diye düğün alıyordum.İş yerinin sahibi Hacı Amcan bazen kızar, bu kadar ucuz fiyata mı verilir diye.Bakış açımız; düğüncü bir kez düğün yapar ,hadi olmadı iki çocuğu vardır iki defa düğün yapsın ama ona gelen misafirleri de bizim müşterimizdir. Biz onları da memnun etmeye çalışırız.Benim hedefim başlarda hepdüğünün içinden düğün almaktı.Çok şükür şimdi biz onu yapıyoruz.Bu seneki defterimizin  %80’nin de daha önce düğün yaptırmış müşterilerimizin kardeşleri, yeğenleri  ve kuzenleri var.Bu başarıda memnuniyetle oluyor. Hedefimizde daha çok insana faydalı olmak ve daha çok düğün yapabilmek. Hacı amcan burayı kapatacağını söylediğinde çok korkmuştum.Bu işyeri kapandığında en az 50 kişi evine ekmek götüremeyecekti. Hedefimizin biride hafta içleri de doldurmak, matineleri ve kazan kazandırları çoğaltmak .
* Denizli çevre kadınlarına iş imkânlarınız var mı? Bununla ilgili Pembe Kariyer ailesi ile işbirliğiniz olabilir mi?
Pembe kariyer ile ilgili iş birliğimiz olabilir. Çevre ile ilgilide daha önceki işimde de vardı dışarıda da düğün organize ediyordum. Evde çalışmak isteyen bayanlara pazarlama ile ilgili eğitim verebilirim ayrıca başka bir yerde varsa tanıdığım şehir dışında, o tarafa gidecek bayanlara kesinlikle yönlendiririm. Oradan buraya gelecek olanları da yönlendirebilirim. Bununla ilgili güzel bir proje hazırlanabilir. Yani toplantılar, yemekler hazırlanabilir; farklı şehirlerden kardeş şehirler oluşturulup bunlarda bayanlar toplanarak etkinlikler yapılabilir. Kadınlar matinesinde de hayalimi azda olsa gerçekleştirdim. İnşallah da devam ettireceğim.
ozdemirsalondenizli
* Pembe Kariyer ailesi girişimci kadınlarına tavsiyeleriniz nelerdir?
Kısa hikaye ile anlatmak istiyorum. Şimdi bir tane eşek varmış. Eşek düşmüş kuyuya ve nasıl bağırıyor.Tabi bunun anırtısına sahibi duymuş ve yanına gelmiş. Bakmış ki eşek kuyuda. ”Aman Allah’ım ben bunu nasıl çıkartacağım” demiş. İşte eşeğe sopa uzatmış, ip atmış filan eşek bir türlü o kuyudan çıkamamış. Sahibi feryat ediyor ve dayanamamış koşmuş medyanda ki kahveye. Toplamış adamları “Benim eşek kuyuya düşmüş, yardım edin de onu oradan çıkartalım” demiş adam. Hepsi eşeğin olduğu kuyuya toplanmışlar ve eşeğe çıkartmak için baya çaba sarf etmişler ama çıkartamamışlar. İçlerinde bir tanesi demiş ki “biz bunu burada bırakalım kaderine ve üzerine toprak atalım”. Herkes eline bir kürek almış ve başlamışlar eşeğin üstüne toprak atmaya. Normalde toprak atınca eşeğin burada gömülmesi lazım. Ama eşek onlar toprak attıkça silkelenmiş ve toprakları ayakların altında ezmiş. Onlar toprağı atmış o silkelenmiş ayakların altında esmiş böylece toprakla birlikte yükselmiş ve eşek kurtulmuş, çıkmış gitmiş.Burada da bayanlara küçük bir örnek.Bir girişimci bayan olarak girişimcilik kursuna devam ederken üzerime atılan topraklar var. Birçok sıkıntılardan birçok evrelerden buralara gelebiliyoruz. Pes etmemek, inanmak ve sabretmek lazım.Ama kolay yoldan para kazanmak isteyen bu işi yapamaz. Amaç zoru başarmak ama sabrederek ve inanarak.Ne yapmak istediğinizi bilmeniz lazım. Güneş ışınlarını herkese aynı yansıtıyor ama herkes onu farklı farklı alıyor.
* Sizinle nasıl iletişime geçebilirler?
İletişim:
Zeliha ALAKUŞ
Tel:    0258 241 20 31
Cep: 0543 604 51 19
E-mail :info@salonozdemir.com
Röportaj: Fatma AVUNDUK
Denizli Temsilcisi
fatma.avunduk@pembekariyer.com

İletişim: Blog: http://fatofotofan.blogspot.com/ Instagram: https://instagram.com/fatma_avunduk/ Twitter: https://twitter.com/fatofotofan Snapchat: fatofotofan Mail: gonca4320@gmail.com

You Might Also Like

0 yorum

Yorum attığınız için teşekkür ederim